Svar på kommentar
2013-01-13 KL. 19:00:00 · KATEGORI: Q/A

Q: Hejhej :)
Jag har planer på att åka till Kreta till sommaren, har du några tips? Vilken stad ska man åka till? Hur är maten? Ska man hyra bil och utforska ön? Några fina stränder? Värmen? Tar tacksamt emot alla tips! Kramkram
A: Nu när jag var där i somras så bodde jag i en stad som heter Gerani, som ligger en bit utanför Chania och där var det jätte mysigt och även nära in till staden. Sen tycker jag verkligen att du ska hyra en bil och utforska ön, ett ställe du måste besöka är stranden Elafonissi. Det är verkligen den vackraste stranden på hela ön så åk dit! 
Sen kan jag även tipsa om ett ställe som heter Argios Nikolaos som ligger på östkusten och även Sitia som också ligger på östkusten. 
Maten är alltid lika god, men försök att hitta nån lokalbefolkning och hitta en restaurang som bara greker besöker, för på de restauranger finns riktig grekisk mat och man måste ju prova på deras mat. På sommaren är det alltid väldigt varmt, nu när vi var där blev det en värmebölja på nästan 45grader, så se till att ha solkräm hela tiden för det är jätte lätt att bränna sig.
Hoppas detta hjälpte lite och ha en skön resa i sommar, kram!
 
 
 
 
 
 




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?